top of page
Trivago-Magazine.png.webp

trivago Magazine - Denmark

Rolle: Content Marketing Manager - DK

Formål: At inspirere og engagere danskere til at finde og booke deres næste hotelophold.

Opgaver:  SEO research og planlægning - Tekstforfatning - Oversættelse - Koordinering - Adwords & SEM

trivago Magazine var ikke kun et magasin henvendt til rejseglade danskere, men også et marketing-initiativ, som ved hjælp af SEO-optimerede tekster, fx. artikler, reportager mv. bidrog til, at trivagos brand rangerede højere på Google. Udover at "ranke" organisk på forskellige søgeord, brugte vi også Adwords til at øge PPC og PPV, samt skabe kendskab til trivagos meta-søgemaskine for hoteller i hele verden. Derudover indgik vi brand samarbejder med TV2 Danmark og Visit Danmark i periode, hvor jeg havde til ansvar at være bindeled mellem vores partnere og trivagos kommercielle nordiske team. Bemærk: trivagos danske tilstedeværelse blev lukket ned i 2020 - jeg har linket til det norske magasin, som reference.

Maria Andersen, kommunikationskonsulent

Maria Andersen 

Kommunikationskonsulent med fokus på brand design & marketing

  • tekstforfatning

  • Kommunikationsplanlægning

  • grafisk opsætning & design

  • branding & markedsføring

  • strategiudvikling

  • SEO-optimering

  • sociale medier

bottom of page